Eerste weken - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van patrice kodde - WaarBenJij.nu Eerste weken - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van patrice kodde - WaarBenJij.nu

Eerste weken

Blijf op de hoogte en volg patrice

19 November 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo lieve vrienden en familie,

Ik denk ik doe toch maar een berichtje. Twee en een halve week geleden ben ik uit Nederland vertrokken dus het is wel even tijd voor een update. Waar zal ik beginnen? Nou ten eerste gaat het super goed. Ik heb het heel erg naar mijn zin en begin mijn draai helemaal te vinden. De vlucht verliep prima. Ik had fijn een directe vlucht vanuit Amsterdam. Natuurlijk het afscheid blijft iets wat lastig is. Al moet ik zeggen dat het deze keer vrij goed ging.
Ik zat in een van de nieuwe vliegtuigen. Ze waren net een week in gebruik. Geen gedonder meer met schuif raampjes maar ze hadden ramen die ze blindeerde. Natuurlijk niet geslapen want ja ik was te druk met films kijken, en af en toe boos kijken naar het kindje die dacht dat mijn scherm en tafeltje een drumstel was.

Mijn nieuwe landlady kwam mij ophalen met de auto wat erg prettig was. Het is toch wel zoeken waar je moet zijn en alles. Het huis zag er prima uit, typisch Amerikaans evenals mijn tijdelijke huisgenoten. Ik had gelukkig mijn eigen slaapkamer met verder een prima bed. Vrijdag ben ik gelijk even naar het consulaat gegaan. Even mijn gezicht laten zien en kennis gemaakt met mijn nieuwe collega’s voor het aankomende half jaar. Wat een uitzicht, wauw!!. Het kantoor bevindt zich op de 31ste verdieping midden in de stad. Echt heel erg mooi, je kunt over de hele stad uitkijken. Je ziet de Golden Gate Bridge, Alcatraz noem maar op. Collega’s waren allemaal erg aardig. Gelijk even een Amerikaans telefoon nummer aangeschaft, dus mocht je echt niet te lang kunnen wachten op updates, laat het even weten en dan stuur ik mijn nieuwe nummer en misschien zelfs wat foto’s voor de liefhebbers.

Het weekend verder mijn tijdelijke buurt een beetje ontdekt. Leuk straatje met winkeltjes en dergelijke dichtbij. Wel moet ik zeggen dat ik bijna een rolberoerte kreeg in de supermarkt. Dat het duur was, was mij van tevoren bekent. Maar dat dit betekende dat ik voor een wit casino brood en een zakje chip $6.50 dollar kon aftikken had ik nog niet zo ingecalculeerd. Lokale mensen zijn het schijnbaar gewend dat ze financieel worden uitgekleed want ik was de enige die vrij gechoqueerd keek.
Bij mij in de buurt (piedmont) zit echt een prachtig meer, lake Marith heet het geloof ik. En hier had ik al een geweldige Amerikaanse ervaring onder het mom van alles kan hier. Er was een meneer aan het hardlopen met een ouderwets gas masker op. Ook hier was ik wederom de enige die vrij gechoqueerd keek dus misschien is het wel de dress code hier. Who knows. Het is wel geruststellend, al ga je hier in je onderbroek over straat kijkt nog niemand je raar aan volgens mij.

De eerste dagen zijn echt voorbij gevlogen. Het werk bevalt erg goed. Iedereen is super aardig en open. Je wordt direct betrokken bij dingen die lopen maar ook buiten werktijd. Wel was mijn stage begeleidster de eerste twee dagen afwezig waardoor ik zelf min of meer ben uit gaan zoeken hoe alles werkt. Natuurlijk wel de beste manier om het te leren maar soms frustrerend omdat je gewoonweg niet weet hoe dingen werken en het soms wat langer duurt. In begin januari vindt er een economische handels missie plaats waar we nu heel druk mee zijn. Wat super leuk is omdat ik natuurlijk mijn events skills hier goed kan gebruiken.

Natuurlijk was de overwinning van Trump een hele happening hier. In CA was Hillary een stuk populairder en de Amerikanen hier waren er redelijk zeker van dat ze zou winnen. Nou ze kwamen van een koude kermis thuis. Wij in Nederland zouden teleurgesteld zijn maar de mensen hier gaan bijna dood, lekker theatraal. Wel grappig hoe mensen zich hier anders uitdrukken. Het gevolg was ook dat er in de stad en voornamelijk bij mijn huis (Oakland) demonstraties waren. In Nederland zou dit betekenen met 4 mensen weinig indruk maken met een slecht spandoek. Hier betekend het dat er vier politie heli’s in de lucht hangen en 15 tot 20 politie wagens en motoren continue rond rijden. Het nadeel hiervan dat de bus ineens een andere route heeft en ik dit niet weet. Haha dus dat was even wat minder grappig. De demonstraties sloegen op een gegeven moment ook om van peaceful naar vrij agressief.

Ook heb ik al ervaren hoe het is in de wildernis van SF. Mijn huisbaas heeft een aantal katten, op het voer komen ook andere bezoekers af. Dit maakte dat er ineens een stinkdier in de keuken zat. En aangezien je ze niet te bang moet maken, het gevolg kun je zelf wel inbeelden denk ik, moet je gewoon wachten tot hij uitgegeten is en schijnbaar was deze heel hongerig aangezien hij er bijna een hele dag gezeten heeft.

Ook ben ik afgelopen dinsdag verhuist naar een soort van studenten huis. Mijn kamer is een typische studenten kamer aangezien ik geen bed heb maar een matras op kratten haha. Verder is het allemaal prima, het is wat ouder maar voor de standaarden hier is het prima. Zit lekker dicht bij het consulaat.

Uuuhmm wat kan ik verder nog vertellen? Ik ben al een paar keer lekker uiteten geweest. Een keer heerlijke sushi en gisteren in een typische American diner met big burgers and milkshakes. Ik gok dat ik hier wel een golden customer card ga scooren. Het was echt heerlijk en ik zal er waarschijnlijk vaak te vinden zijn. Ook al gezellig naar de bios geweest, en die lullige stoeltjes die wij in Nederland kennen daar doen ze in America niet aan. Het zijn leren fauteuils met verstelbaar onderstuk zodat je heerlijk onderuit gezakt een filmpje kan kijken.

Ooh en natuurlijk ook niet onbelangrijk, sinds ik hier ben is het zo rond de 22 graden en stralend weer. Verschil moet er gewoon zijn mensen sorry. Vandaag heeft het wel wat geregend en er komt nu wat slechter weer aan de aankomende dagen.

Volgende week thanksgiving diner in mijn huis dus ik ben erg benieuwd. Nou dit was mijn update voor nou.

Groetjes en heel veel liefs uit de States

• 19 November 2016 - 23:52

Roos:

Hoi Patrice. Super leuk dat je dit doet. Ik ben ook zeker benieuwd hoe het je vergaat daar. Ben blij voor je dat je leuke collega's hebt dat maakt alles toch een stuk aangenamer. Kun jij niet op je werk eten tegen een mooi prijsje

• 20 November 2016 - 06:24

Maryta:

Hoi Patrice wat leuk deze update zo krijgen we ook iets mee van jouw belevenissen daar .erg leuk .veel plezier en heel veel succes met alles.groetjes

• 20 November 2016 - 10:14

Riny Van Kuijeren:

Hoi patrice leuk iets van je te horen, blij dat je het naar je zin hebt.ik blijf natuurlijk wel op de hoogte via je moeder maar toch dit is erg leuk, succes met je stage en veel genieten he .gr uit borne

• 20 November 2016 - 10:15

Yvon:

Hee lieverd. Mooi dat je weer wat gaat schrijven. Dikke kus mams.

• 21 November 2016 - 00:31

Marjolein:

Heyyyy lieve Patrice,

Fijn te horen dat je het naar je zin hebt.Ik ga zeker al je verhalen volgen, heel erg leuk om te lezen, hoe het daar allemaal gaat!
    Je moet zeker een bezoek aan Alcatraz doen hoor erg indrukwekkend , nou heeeel dikke X

Marjolein XXX

• 21 November 2016 - 14:04

Adri:

Dank je Patrice
    Ik vond het een heel leuk en positief stukje. Zo te zien kun je het daar wel een tijdje uithouden. Veel plezier en werk ze.
    groetjes uit Nijverdal

• 22 November 2016 - 12:05

Trudy:

hoi patrice heerlijk dat het goed gaat daar ,
    leuk je verhaal weer te lezen hier alles goed.
    tot je volgende mail gr. trudy marcel

• 24 November 2016 - 12:09

Anneke:

Hoi Patrice,

Oh wat een heerlijk verhaal om te lezen.
    En wat een ervaring in de eerste weken.
    Had van je moeder al gehoord dat het je goed ging.
    Maar zo meelezen super gaaf.
    Heel veel succes en plezier en ik verheug me op je volgende verhaal.

Lieve groetjes Anneke
    Collega van je moeder

• 03 December 2016 - 18:56

Lineke Puper:

Hoi Patrice
    Net even gekletst met je moeder Ze vertelde me over je blog Heel fijn om te lezen dat het je daar goed bevalt ! Fijn werken maar ook genieten !
    Lieve groet van ons Harrie en Lineke