Bali eerste maand - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van patrice kodde - WaarBenJij.nu Bali eerste maand - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van patrice kodde - WaarBenJij.nu

Bali eerste maand

Blijf op de hoogte en volg patrice

29 September 2013 | Indonesië, Denpasar

Oke nou dat was even niet grappig...net een heel nieuw verslag geschreven en knalt internet eruit...dus weer helemaal overnieuw beginnen...grr.. nou poging 2 dan maar.

We beginnen weer even met het minder goede nieuws...met me gezondheid gaat het niet zo super...ben al 2 weken aan het aanklooien... om niet in smerige details te treden het komt van beide kanten. Toch de dokter maar even laten komen blijkt het dat ik een agressieve bacterie heb opgelopen. Dus nu aan de antibiotica. Ook is het weer niet echt super, het is erg bewolkt en regent soms..wel is het natuurlijk beter dan bij jullie hihi.

Wat ook leuk is om te vertellen is dat ik me hier dood lach bij het uitgaan, oma´s die uit hun plaat gaan, mensen die een een bak met hello kitty kleren zijn gevallen, mensen die bar krukken aanzien voor hun aanstaande partner, echt te grappig

Zondag ben ik naar de Tanah lot tempel geweest. Het was echt super mooi. heel indrukwekkend. ook zijn we gezegend. Wilt u dit thuis ook doen doet u dan het volgende; 1. koop u zelf heilig water 2. gaat u naar de winkel en haalt u rijst, wel plak rijst dit smeert wat lekkerder 3. kookt u de rijst en plak u deze; op uw voorhoofd, uw slaap of uw hals. Oke ik maak er een beetje een geintje van maar het was wel heel leuk om een keer mee te maken. Er was nog een hele leuke bezienswaardigheid en dat waren wij zelf. Bij elke stap die gezet werd moesten we weer op de foto. Maar zeg nou zelf, wil je liever een stoffige oude tempel die er nog jaren staat op de foto of mij:D nou ik wist het wel hoor.

Natuurlijk ben ik hier voor school dus ja ik heb ook een paar dagen de smartypants uitgehangen en ben ik netjes aan school gegaan.

Donderdag was mama jarig natuurlijk was ik de eerste die kon feliciteren. Deze dag gingen we naar Surabaya. de vlucht was prima alleen de taxi rit naar een hostel wat minder. we waren met 7 dus we hadden 2 taxies nodig. Die mannen zouden elkaar volgen maar ze volgde alles behalve elkaar. naar anderhalf uur rondrijden toch maar uitgestapt en na 5 minuten een heel goed hostel gevonden.

Vrijdag werden we door de man van het hostel rondgeleid. Wat een ontzettend aardig man. We gingen eerst naar het huis van de oma van een vriendin die was hier geboren en opgegroeid. Vervolgens naar een grote souvenir winkel en toen het grootste winkelcentrum van de stad, kijk toen werd ik ook wakker. Daarna nog even naar de oude sigaretten fabriek. Alles word er nog met de hand gemaakt, draaien, wegen, inpakken enzovoort. Ook kwamen we langs de oude gevangenis, zag er wel luguber uit. ´s avonds gingen we nog even wat drinken, natuurlijk werden we weer op de foto gezet, zoals eigenlijk elke dag. Het was 5 minuutjes van het hostel dus was prima te doen.

Zaterdag zijn we naar een van de grootste dierentuinen van Asie geweest. Wat ontzettend zielig, die beestjes zitten in zulke kleine hokjes, stel je voor; Primark op zaterdagmiddag in de vakantie. Dan weet je een beetje hoe die beesten erbij zitten. Cavia´s die bij slangen inzitten, 5 reuze schildpadden in een badje zo groot als wat wij in de tuin hebben staan in de zomer. De man het hostel vertelde ook dat ze eerder de dieren lieten verhongeren zodat ze de huiden konden verkopen. Nu is het in de handen van de regering dus het word al beter. Maar het was gewoon geen leuk gezicht dus we zijn ook redelijk snel weg gegaan. We gingen een lekker massage halen dachten we. Nou die vrouw dacht geloof ik dat ze gehakt moest draaien van mij. Zonder olie en me rug en nek verkeerd kraken. Ik voelde me een beetje alsof ik 3 dagen met een stoeptegel geslagen was. Ook 3 dagen lang onder de blauwe plekken en pijn. Niet heel fijn. ´s avonds gingen we maar even op de stap. De mensen wist niet wat ze over kwam geloof ik. Wij met zun alle op de bar dansen (ja mam, ik heb me gedragen), vuur op de bar. Hierna moesten we natuurlijk weer heel vaak op de foto. Ik ben met een man wel 15x op verschillende tijdstippen op de foto gegaan. Ook werd er een foto gemaakt voor een tijdschrift, zie je wel dat ik heel beroemd ben hier hihih.

Zondag zijn we weer terug gevlogen, ook werden we weer in het vliegtuig weer op de foto gezet. We hadden met beide vluchten van een half uur vertraging. Je vraagt je af hoe het kan maargoed.
Als je kijkt leven wij ook echt in een klein landje. Als wij naar Jakarta wouden waren we 12 uur onderweg. En dit noemen ze hier een eiland.

Maandag gingen we naar Bali village. We gingen eerst naar een schooltje waar ze vader Jakob voor ons gingen zingen. Nou toen moesten wij natuurlijk ook en dat ging natuurlijk hartstikke soepel en gelijk...Vervolgens naar vrouwen die offers maakte en die ons ook hielpen om onze eigen te maken. Vervolgens kwam er nog een man aan, wat een held. Hij keek en lachte alsof hij een of andere god in zijn handen had, wat was het nou? zijn haan, wat een man hahah.
Vervolgens als echte carnaval fanaten met een hoed en een stok de rijstvelden in. Ook heb ik ´s avonds me eerste aardbeving mee gemaakt. Echt heel vreemd dat alles ineens begint te schudden. ik lag op bed en me bed ging alle kanten op.

de overige dagen zal ik jullie besparen dit was voornamelijk ziek zijn.

Zaterdag om 9.00 eruit om naar lovina te gaan. Het is een heel stuk met de auto door de bergen maar het is echt heeeel erg mooi. super mooi uitzicht, apen langs de kant. Vervolgens zijn we naar de watervallen geweest, dit was mooi. Hierna naar een tempel vol met apen. De apen waren er eerder als de tempel en ze zijn gebleven. Ze zijn niet bang voor mensen wij des te meer voor hun aangezien ze ons bijna onder hebben gepist. De taxi was omgerekend 9 euro. we hebben rondgereden van 09,00 tot 17,00. Voor dat geld kom je in Nederland tot het eind van de straat.

Vandaag gingen we dolfijnen spotten. Wel dolfijnen gezien maar toch niet zo indrukwekkend als op Bonaire op de een of andere manier. Het was wel grappig, stel je voor er gaan ongeveer 40 bootjes het water op. Wanneer 1 dolfijn zich laat zien gaan alle boten er op af alsof het het laatste broodje kroket ter wereld is. Maargoed daarna nog even aan het zwembad gelegen en daarna naar huis. We hadden een andere chauffeur. Deze ging gerust in zun 1 de berg op en af, ik hoor u vragen waarom? nou gewoon omdat het kan. En het waren geen lullige bergjes maar met haarspeld bochten en alles. Nou ook vond hij het leuk om in te halen voor de bocht zonder te zien wat er van de andere kant komt, ook hebben sommige stukken geen vangrail dus het gevoel dat je elk moment in de afgrond kan storten houd de sfeer er lekker in.

Ook mis ik het Nederlandse eten best wel..ben de rijst al een beetje zat.

Nou dit was het voor nu. Leuk dat jullie allemaal me verhalen lezen en ik vind het ook heel leuk om jullie reacties hierop te lezen.

Tot de volgende keer

Liefs uit Bali

  • 29 September 2013 - 16:51

    Mam:

    Hee Patrice,
    Ik weet toch dat je je gedraagt zo heb ik je ook groot gebracht.
    Ik ben blij dat je je weer wat beter voelt.
    Mooi om je verhaal weer te lezen.
    Dikke kus van pap en mams

  • 29 September 2013 - 17:12

    Paps:

    ja, en we nemen een zak aardappels mee als we komen. nog wat anders? stokbroodje met filet?

  • 29 September 2013 - 17:25

    Joris:

    Haha eenhoorn! Wat heb je dat weer bijzonder mooi geschreven. Super leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt, geniet er maar lekker van! xxxxxxx

  • 29 September 2013 - 18:41

    Roos:

    He Patrice wat ontzettend vervelend dat je de ziekte van Le Mans hebt (race!!!!!). Let goed op je zelf hoor. Je hebt weer een superleuk verhaal geschreven. Vervelen doe je je niet zo te lezen en school???? Kom je daar ook nog wel!!!! Haha. Probeer maar zo veel mogelijk te beleven en te zien. Is de sfeer onderling ook prettig? Met hoeveel "lotgenoten" ben je daar eigenlijk? Wij zijn ons aan het voorbereiden voor vrijdag. Wij hebben er enorm veel zin in. Foto"s krijg je wel via papa. Nou meisje sterkte met alles en veel plezier. Tot het volgende verhaal. Xxxx Roos

  • 29 September 2013 - 19:11

    Trudy Markerink:

    was weer leuk je reisverslag , gaat het weer een beetje beter met je?
    tot je vogende verhaal hier is alles oke gr marcel trudy

  • 29 September 2013 - 19:22

    Yvonne:

    Hoi Patrice,

    Als je de horeca zat bent kun je altijd nog
    een boek schrijven. SUPER

    Liefs Yvonne

  • 29 September 2013 - 19:23

    Riny Van Kuijeren:

    Ha patrice ik vond het erg leuk je verslag te lezen, volgens mij kom je nog tijd te kort, jullie vermaken je wel zo te zien erg mooie foto, s ook geniet er van , groetjesvan het struisgras

  • 29 September 2013 - 19:31

    Bea:

    Hoi Patrice, leuk dat je weer een verslag geschreven hebt. Pas goed op jezelf en beterschap! Gr. Bea

  • 30 September 2013 - 06:47

    Jelmer:

    Hey lieverd, puik stukje verslag weer'
    Je maakt daar toch zeer bijzondere dingen mee. Leuk om dat te weten.
    Pas goed op jezelf en je weet, veel water 'drinken daar:-)
    Veel liefs!!!!!

  • 30 September 2013 - 16:30

    Marloes Vrielink:

    Hej Patrice,
    wat een mooi verslag heb je geschreven. En als ik het goed lees heb je het erg naar je zin. Je ouders zullen vast en zeker lekkere tuffels oet Borne meenemen. Even geen rijst!? Ik wens je alle goeds daar toe en pas goed op jezelf. Liefs, Marcel, Marloes, Noa en Mats

  • 06 Oktober 2013 - 22:19

    Gillis En Henrike:

    Hoi Patrice
    Vrijdag hebben we je moeder gesproken op de builoft van Zira en Mike. Ze zei dat we je reisverslagen eens moesten lezen, dus net maar even gedaan! Wat een ervaringen en belevenissen zeg! Klinkt super allemaal. Wel vervelend dat je niet helemaal lekker bent, helemaal als je zo'n eind van huis bent en dan ook nog in zo'n andere cultuur. Hopelijk knap je snel weer op! Geniet van alles wat je ziet en beleeft, we zullen je reisverhalen in de gaten houden.
    Groetjes Gillis, Henrike, Thijs, Lisa en Esmée Kodde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

going to londen

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2013

Nog 3 weken Bali

29 September 2013

Bali eerste maand

13 September 2013

Hallo NL
patrice

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 37608

Voorgaande reizen:

03 November 2016 - 10 Mei 2017

Consulaat Generaal in San Francisco

28 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Bali, Bangkok

04 Februari 2011 - 04 Juli 2011

going to londen

20 Augustus 2010 - 21 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: