Nog 3 weken Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van patrice kodde - WaarBenJij.nu Nog 3 weken Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van patrice kodde - WaarBenJij.nu

Nog 3 weken Bali

Blijf op de hoogte en volg patrice

20 Oktober 2013 | Indonesië, Denpasar

Oke daar waren we weer….het werd weer is hoog nodig tijd voor een verslagje. Dus bij deze dat ik jullie weer verblijd met me stukkie..

Nou waar waren we ergens gebleven? Ik weet dat jullie denken dat ik niks anders doe dan de strand bedjes uitproberen, de zonnebrand voorziening van Bali opmaak en geld uit geven. Maar toch zit ik veel aan school.. De module valt helaas tegen en is niet wat ik ervan had verwacht. De lectures zijn vrij oninteressant en loop er niet echt warm voor… Wel hebben ze de leukste voor het laatst bewaard.. Er werd namelijk gepraat over terroriste bestrijding. En als eerste klas ramptoerist was dit natuurlijk uiterst interessant. Ook maken we niet heel veel uren op school maar zijn wel tijd kwijt aan verslagen die ingeleverd moeten worden. Dus ja mensen ik doe echt nog wel wat aan me intellect hier.

Met school hadden we ook weer een fieldtrip. We gingen naar Uluwatu Tempel. Bij de tempel lopen ook veel apen rond die gek zijn op toeristen. En dan voornamelijk wat je bij je hebt. Een klasgenootje werd even achterna gezeten door een aap omdat hij het op haar water flesje had voorzien. Ze maken er een gat in en drinken het op.. Ook vind je kapotte zonnebrillen en andere attributen die elke toerist nodig heeft als overlevings pakket. Maar om even terug te komen op de tempel (kijk even op internet voordat ik het op me beste en meest ingewikkelde uit ga leggen) de tempel staat op een klif. En toen dacht ik nou er zijn vast veel van die tempels hier want dit was een klein tempeltje maar dit was dus niet het geval…Ook had ik gehoord dat ut erg bekend was dus verwachte er wel wat meer van…Oke misschien ben ik ook wel gewoon alweer te verwend in wat ik allemaal al gezien heb.. Nou aan het eind van de middag gingen we bij de tempel een traditionele dans bij wonen. Bij deze dans kreeg ik de neiging om carnavals nummers te gaan zingen. Er kwamen een stuk of 30 mannen op die in een kring gingen zitten en gingen zingen; takke takke takke takke. Nou dit ging ongeveer een uur door dus dat was hilarisch. Ondertussen kwamen er allemaal vreemd verkleedde mensen op die een kat en muis spel nadeden geloof ik. Het is raar om te zien dat het voor de meeste mensen eruit zag als een grote grap en het voor hun gewoon met tradities te maken heeft en heel serieus is. Ik miste wel even me wijntje bij deze grappige vertoning.

De volgende dag zouden we een vulkaan gaan beklimmen s nachts en de zonsopgang gaan kijken. De klim zou ongeveer 2 uur zijn dus dat zou voor mij een uurtje of 4 zijn met mijn atletische lichaam en conditie. We gingen verzamelen bij vrienden van een klasgenoot van hier en vanuit hun gingen we met de scooter richting de vulkaan. Het gedonder begon natuurlijk al gelijk aan het begin. We moesten opzoek naar een tankstation want er waren mensen bij die niet hadden getankt. Ja inderdaad dit is heel intelligent om 3 uur. Nou goed eerste stuk konden we er geen vinden. We waren ongeveer een uur aan het rijden nou toen gebeurde het volgende. Ik zat achterop bij onze gids en wij reden achteraan. De jongens die voor ons reden kwamen in aanrijding met een hond. Nou scooter over de kop, jongens eroverheen. Nou bleek dus dat eentje helemaal onder de schaafwonden en bloed zat. Dus maar even voor zuster gespeeld en het zo goed mogelijk proberen te ontsmetten. Maar dit nam natuurlijk veel tijd in beslag en de lol was er ook een beetje vanaf dus besloten we maar om terug te gaan. Nou en toen kwam de groep met intelligenten zonder benzine te staan. Sta je dan met je goeie gedrag midden in de nacht.. een uur lang te wachten totdat er bezine is gevonden. Nou goed al met al kwamen we weer heelhuids aan bij ons eigen hotel. Gelukkig maar.

Ooh ook heb ik een aanvaring gehad met de mensen van de roomservice. Ik kwam van beneden en had net geluncht. Ik lig net 2 minuten op bed en er word aangeklopt. Staat de vrouw van het restaurant voor me deur met roomservice. Ik vertel haar dat ik niks heb besteld. Jawel hoor zegt ze. Nee hoor zeg ik. Jawel hoor dat heb je wel, weet ik 100% zeker dat het voor kamer 305 was. Je hebt 20 minuten geleden gebeld. Ik zeg nou ga maar naar beneden daar ligt met rekening van 20 minuten geleden dus kan moeilijk en bestellen via de telefoon en beneden zitten eten..Nou vervolgens werd ze een beetje opstandig en kwaad omdat ik volgens haar besteld had. Nou ik ga weer naar binnen en word ik gebeld. Beneden het restaurant. Dezelfde discussie nog een keer voeren. En het leuke is, ipv dat die mensen nou zeggen ooh nou sorry dan hebben we het verkeerd. Nee ze worden gewoon echt kwaad op je omdat je besteld zou hebben. Dus ik mevrouw nummer 2 afgepoeierd maar ik denk ik ga het toch even melden bij de receptie. De lift gaat open en wie staat er? Me vriendin van de roomservice en ja hoor daar ging dezelfde discussie weer.

Nou ondertussen weer veel aan school gezeten, maar ga jullie niet jaloers maken met de uiterst leuke opdrachten die ik krijg van school….
Wat misschien ook wel leuk is om te vertellen maar wat voor mij al redelijk normaal voor me is, is dat ze hier familie transport kennen. Dit is namelijk met 4 mensen op een scooter. Dus pap, mam en steef mochten we nog een keertje met zun 4en op vakantie gaan lijkt me dit echt leuk om uit te proberen.

Waar waren we ook al weer…oohja nou vorig weekend ben ik naar de Gili eilanden geweest. Allereerst moet je met de boot. Ben uiteindelijk toch maar boven op de boot gaan zitten en compleet doorweekt aangekomen op de plaats van bestemming. Op de Gili´s rijden geen auto´s of scooter. Alles gaat hier, jawel, met paard en wagen. Hoe hilarisch is dat. Bij aankomst hebben we eerst het hostel opgezocht. Dit was redelijk te doen maar wel was het bijzonder dat onze wastafel geen hals het dus je met dezelfde tandpasta waar je je mond mee doet ook gelijk je voeten kon wassen.

Ik zal even een sfeertje schetsen van hoe het eruit ziet. Het water is helder blauw, het strand is bezaaid met zitzakken en bedden waar je heerlijk op kan chillen. Je kijkt uit op de andere eilanden, de zon schijnt, het is warm en het loopt vol met mensen die elke 5 minuten bij je komen of je toch echt niet een armbandje wil kopen.

Ook hebben we een eiland tour gedaan. Al mag het de naam tour niet echt hebben. Ook wij gingen met paard en wagen. En waren met een half uurtje weer terug bij het begin punt. Het was voor de paarden niet echt heel leuk..je hoort ze hijgen en ze hebben geen fatsoenlijke ruimte om te lopen. Je kon wel zien dat alle hostels, restaurants zijn gebouwd op het mooiste stuk want op de rest van het eiland was vrij weinig. Wel zie je waar de lokale mensen wonen. Dit is een soort uitgebouwd kippenhok. Je leert wel weer heel goed waarderen wat je NL hebt

De volgende dag toch maar een ander onderkomen gezocht en we zaten daar direct aan het strand dus dat is altijd fijn. En aangezien aan het strand liggen wel een pre is en eigenlijk ook bijna het enige wat je kan doen was dit wel ideaal.

Maandag gingen we weer terug naar Denpasar. Dinsdag heb ik me 2e aardbeving gehad. Deze was beter te voelen dan de vorige. Blijft toch een vreemd gevoel.

Nou ik heb nu een weekje vakantie. Ik heb niet heel veel gepland. Moet een beetje om de centjes denken natuurlijk. Ik wil nog graag een eiland tour doen en natuurlijk moet er ook nog aan school worden gedacht in de vakantie.

Nou dat was ut weer voor nu..nu wel weer genoeg geschreven… jullie horen binnenkort voor me…bedankt voor al jullie reacties, vind ik erg leuk om te lezen.

Liefs

  • 20 Oktober 2013 - 18:52

    Jelmer:

    Leuk verhaaltje weer schat, gelukkig kun je zo nu en dan chillen.
    Zo af en toe lkkr sarcastisch, hihi. Gelukkig ga je straks weer een nieuwe uitdaging aan in Bangkok, tenminste dat hoop ik.
    Dikke kus

  • 20 Oktober 2013 - 19:44

    Annet:

    Heey Patrice,

    Wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt... Ik wens je nog heel veel plezier daar..Geniet ervan..

    Pas goed op jezelf.. xx

    Annet

  • 20 Oktober 2013 - 20:33

    Roos:

    Hoi Patrice. Ik miste je al. Zo te lezen ook niet zo gek je bent alleen maar in de rondte aan het springen, chillen , genieten, veel zien, kortom tijd te kort om te studeren en te schrijven natuurlijk!!! Alweer 7 weken daar. Wat gaat de tijd toch snel. Geniet nog een paar weekjes daar en dan op naar het volgende avontuur. Lieve groet Roos

  • 20 Oktober 2013 - 22:43

    Trudy Marcel:

    hoi partrice, leuk weer je verslag ,hier in hengelo ook alles goed
    pa ma en stef zijn hier zaterdagavond geweest was weer erg gezellig
    ze missen je wel hoor
    dat is natuurlijk ook normaal he ze zien natuurlijk ook naar de reis uit.
    nu nog veel plezier deze week vakantie.tot je volgende verslag.

    gr. marcel trudy

  • 21 Oktober 2013 - 11:24

    Mams:

    Hee lieverd.
    Je hebt weer een mooi verhaal geschreven. Iedereen kijkt er toch wel naar uit om iets van je te horen. Geniet van je weekje vakantie. Dikke kus.

  • 22 Oktober 2013 - 14:28

    Oom Adri:

    Hoi Patrice
    Ja die apen zijn verstandig. Die weten wie ze moeten hebben. toeristen hebben veel meer mooie dingen bji zich dan de lokale bevolking. Dus pakken wat je pakken kan. Je moet apen ook vriendelijk benaderen. Een banaantje meenemen natuurlijk. Dan kun je blij maken met een cadeautje.
    Nou geniet nog van de laatste weken. En dan op naar Bangkok.
    groetjes oom adri

  • 26 Oktober 2013 - 11:04

    Erika:

    Ha Patrice, leuk om je verslagen te lezen; zo blijven we een beetje op de hoogte van je belevenissen. Hoop dat je een goede vakantieweek hebt gehad? Nu nog even er tegenaan, de laatste loodjes.... :) Nog een paar weekjes en dan op naar Bangkok, veel succes!
    Groetjes, de buurtjes

  • 29 Oktober 2013 - 19:57

    Alice:

    Hoi Patrice.
    Wat een supertijd heb je daar op Bali. Never a dull moment with you, dat blijkt wel weer. Jij beleeft altijd wel het een en ander zodat wij hier in Nederland gezellig kunnen meegenieten. Helaas zit het er voor wat betreft Bali alweer bijna op. Geniet nog maar even van het strand voor je de drukte van Bangkok opzoekt. Benieuwd wat je daar allemaal weer te wachten staat.

    Groetjes van Erik en Alice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

going to londen

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2013

Nog 3 weken Bali

29 September 2013

Bali eerste maand

13 September 2013

Hallo NL
patrice

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 37603

Voorgaande reizen:

03 November 2016 - 10 Mei 2017

Consulaat Generaal in San Francisco

28 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Bali, Bangkok

04 Februari 2011 - 04 Juli 2011

going to londen

20 Augustus 2010 - 21 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: