Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van patrice kodde - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van patrice kodde - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg patrice

20 November 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo mensen in de kou

Ja we leven nog..het is alweer een hele tijd geleden maar het is weer even tijd voor een verslagje. Nou ik zit ondertussen in Bangkok maar ik zal nog eerst even vertellen over mee laatste weekjes op Bali.

Natuurlijk heb ik ook een eiland tour gedaan. We gingen optijd weg en gingen eerst naar een olifanten tempel. Geen idee waarom ze het zo noemde alleen aan de ingang stond een beeld van een olifant. Dus waarom het zo is geen idee maar ze hebben wel meer rare gewoontes. De tempels waren weer het zelfde als alle anderen en niet echt super bijzonder. Dus gingen we van het gangbare pad af en gingen we een stukje de jungle in. Echt super mooi maar bloed en bloed heet, Bali heeft er dankzij ons weer een meer bij geloof ik. Wat een hitte. Maar het uitzicht was echt super mooi!!

Vervolgens gingen we naar een tempel waar je je kon reinigen met heilig water. Eerst moest je mediteren. Dit ging natuurlijk geweldig als volleerde monnik . Vervolgens moest met je kleren het water in. Ook zwommen er gereinigde vissen om je heen terwijl je bezig was. En dan niet onze goudvisjes maar echt grote… Maar goed wat je moet doen eerst leg je je over neer bij de eerste straal verder moet je 3x water of je gezicht doen, 3 x keer drinken (wat ik maar over heb geslagen) en 1 x met je hele hoofd eronder. Je staat er na het ritueel wel bij als een panda beer maar dat ter zijde. Er zijn 3 baden waar je in moet en het ritueel herhalen. In het eerst gedeelte waren 14 water stralen. De eerste 10 staan ervoor om de kwade demonen te verdrijven en je ervan te reinigen. Toen kwamen de gezelligste stralen. Deze moest je overslaan. Deze twee stralen stonden voor de dood. Dit zou een beetje zonde zijn van me tickets dus maar netjes overgeslagen. Vervolgens de een na laatste stond voor wijsheid. Opzich bij mij niet misplaatst en de laatste was om de nare dromen te verdrijven.

Vervolgens ga je naar het volgende bad. De eerste 2 stralen waren om nogmaals alles van je af te spoelen. Waarschijnlijk voor de overgebleven restjes.

Het derde bad begin je achteraan. Deze stralen stonden voor liefde, geluk, gezondheid en reinheid. En aan het eind nogmaals mediteren om het ritueel af te sluiten. Dit was toch wel heel erg bijzonder om een keer mee te maken. We hadden een gids en die man legde ons alles uit waar alles voor stond en zodat we bijvoorbeeld niet bij de dood straal uitkwamen.

Hierna hebben we nog een beetje rond gereden. Hele mooie rijstvelden gezien, mega groot. Hele mooie natuur.

Ook ben ik nog naar het Safari park geweest. Het was de laatste dag op Bali. Was wel gek. Maar was echt super mooi. Het is een soort van jungle/dierentuin. Het is niet zo dat de beesten hier met 50 stuks op 1 m2 staan. Het is allemaal schoon en ziet er netjes uit. Ook kun je met meerdere dieren op de foto, wat ik dan ook gedaan heb. Ik ben met een tijger op de foto’s geweest. Wat vet!! Van een afstandje zien ze er zo schattig uit maar als je er eenmaal achter zit is die schattigheid er toch wel een beetje vanaf. Ook nog met een papegaai op de foto die het had voorzien op me zonnebril. Gelukkig niet onder gescheten dus dat is wel altijd fijn. Ook ga je met een busje door allerlei wilde dieren heen. Je ziet tijgers, leeuwen, neushoorns, nijlpaarden, zebra’s, luiaards altijd wel fijn om je gelijke te zien, en nog veel meer dieren.

Wat ook wel vet was, we gingen lunchen in het restaurant die gemaakt was van een glazen wand dus je keek uit op de leeuwen en stokstaartjes. Was leuke ervaring.

Nou het volgende onderwerp, Bangkok. De vlucht was prima, alleen is het wel een beetje nadelig dat iedereen hier in je handtas past en daar zijn ook de ruimtes in het vliegtuig op aangepast. Het was een beetje krap zitten maar gelukkig was het maar 5 uurtjes vliegen dus het was redelijk te doen. Het is hier nog warmer en drukkender dan op Bali. Ook is de lucht niet heel schoon maar dat komt dan ook omdat hier op 1 m2 net zoveel verkeerd als op Bali op het hele eiland.

Nou voor de eerste dagen heb ik eigenlijk vrij weinig te zeggen. Ik ben weer ziek geweest. Toch maar weer even naar de dokter geweest. Ik dacht eigenlijk dat een kilo of 5 afgevallen zou zijn, dit bleek bijna het dubbele te zijn. Dat was wel ff schrikken. Het blijkt dat me agressieve bacterie weer aan is gewakkerd dus das weer gezelligheid. Dus gelijk de eerste dagen school gemist.

In het weekend zijn we naar een heeeele grote mall geweest. Het heeft rond de 900 winkels. Opzich best groot dus. Beetje eerste dingetje gehaald. We zitten namelijk niet meer een hotel maar een hostel. Dit betekend geen schoonmaak service. Dus ik mag me favoriete bezigheid hier gelukkig weer uitvoeren. Begon het op Bali al bijna te missen.

Ook zijn me richting het centrum van Bangkok gegaan. Hebben eerst een Tuk Tuk gezeten. Onderweg zagen we iets grappigs. Er zijn veel parkeer plaatsen waar auto’s achter elkaar zijn geparkeerd. Als de voorste eruit moet, word de achterste niet weggereden maar eruit getrokken en vervolgens weer terug geduwd. Heel bijzonder haha. Vervolgens hadden een boot tochtje. Eerst naar de Temple of Dawn geweest. Het is heel mooi om te zien dat ze dat allemaal zo gebouwd hebben. Ziet er heel indrukwekkend uit. Vervolgens verder met het boot tochtje. We kwamen voornamelijk door het gedeelte waar de mensen wonen. Echt zo bizar..een krot is niet het goede woord. In nederland zou het niet eens voor een vuilnis bak kunnen dienen. Sommige huizen zijn verzakt en liggen in het water of zijn compleet in het water gestort. Vervolgens het volgende huis is groot en modern. Het verschil is zooo groot. Ook kom je langs veel tempels. Ze zijn voornamelijk groot en belegd met goud en erg kleurrijk. Heel mooi om te zien.

Hierna gingen we naar Wat Pho. De grote liggende boeddha. Uit respect moet je je op een bepaald manier kleden. Je schouders en knieën moeten bedekt zijn. Ook waren er mensen die deze memo niet hebben gekregen geloof ik en gewoon gezellig in hun blote kont rondlopen…maargoed ik dwaal af..Het terrein staat vol met galerijen met boeddha’s. Ook helemaal belegd met goud. Heel indrukwekkend. Vervolgens gingen we kijken bij de grote liggende boeddha. Nou hij was inderdaad heeeeel groot. Vond het wel wat voor bij paps en mams in de tuind…als we tuin van de rest van de straat ook mogen gebruiken natuurlijk.

Ook was het de dag waar iedereen offers op het water legt. Je krijgt een soort van zee van lichtjes. Ook worden er op die dag veel wensballonnen op gelaten. Waar we stonden werd geadviseerd door onze lerares maar was helaas niet zo’n succes. Er waren veel boten dus de kaarsjes gingen gelijk weer uit. Wel hebben we zelf ook geofferd. Dit was wel bijzonder. Wel zag je veel wensballonen de lucht ingaan. Op de rivier waar wij stonden was het wel een soort van Disneyland. Er kwamen allemaal vel verlichte boten voorbij varen. Om de ervaring compleet te maken gingen we nog even met zun 6en in een taxi richting de Mc. Wat een onderneming weer. Ook was er op dat moment een demonstratie. We stonden er wel door in de file maar de sensatie hebben we gemist.

Nou dit lijkt me wel weer genoeg voor nu.
Ik probeer volgende keer eerder wat te schrijven, anders zijn jullie steeds 3 dagen aan het lezen.

Liefs en heel veel groetjes uit het warme Bangkok

• 20 November 2013 - 17:55

Mams:

Hee lieverd wat een mooi verhaal heb je weer geschreven. Gelukkig was ik al een beetje bijgepraat nadat we vorige week twee uur hadden geskypt.we zijn blij dat je je wat beter voelt. Geniet ervan en maak er watsvan de komende tien weken. Liefs en dikke kus van paps en mams uit het koude Borne.

• 20 November 2013 - 18:47

Mams En Paps:

Hoi schat, je hebt je weer helemaal uitgeleefd, geweldig om te lezen dat je het weer geweldig naar je zin hebt. Wij waren ook al bang dat je het poetsen ging missen, gelukkig dat Stenden daar toch weer rekening mee heeft gehouden. Je hebt ons heel erg nieuwsgierig gemaakt en wij kijken er ook erg naar uit.
    Tot gauw.

• 20 November 2013 - 22:06

Trudy Markerink:

was weer leuk om wat van je te horen erg mooie foto,s gr van ons

• 21 November 2013 - 08:02

JELMER:

Haha, leest heerlijk weg, leuk geschreven.
    Nog ffies en je bent weer thuis. Xxx jel

• 21 November 2013 - 09:15

Adri Kodde:

Hoi Patrice
    je hebt weer heel wat gezien en meegemaakt. Ben benieuwd of je je in Bangkok ook verder kunt vermaken en niet te veel last van smog en hitte hebt. Ga je nog een "jungletour" in Thailand maken of op een olifant rijden?
    groetjes adri en bea

• 21 November 2013 - 10:17

Irma:

Hallo Patrice,
    Leuk en indrukwekkend verhaal meissie!
    Wat vervelend dat je ook in Bangkok weer ziek bent.
    Hier gaat alles z'n gangetje, ben gisteravond met Stephanie, Els en jouw moeder naar een bloemschikcursus ergens in Reutum geweest,.......
    Was erg gezellig en heb 2 mooie stukken, al een beetje kerstig, gemaakt.
    Nou nog eventjes en dan komt de familie naar Thailand, je zal ze vast wel gemist hebben.
    Gisteravond ook nog even bij Stephanie geweest, leuk huisje hoor!!
    Nou meis, tot snel......

Dikke kus, tantetje. xxxxx

• 21 November 2013 - 13:35

Alice:

Hoi Patrice.
    Ik krijg compleet een déjà vu van je humoristische verhaal. Je bent daar in een totaal andere wereld beland. Onvoorstelbaar hè, die "huisjes" waarin ze daar in, op en boven het water wonen. Dan hebben we het hier nog niet zo gek toch? Bali was vast een stuk relaxter.
    Gelukkig dat je weer beter bent, je wilt toch vooral een leuke tijd hebben daar. Toch wel gek dat die bacterie nog opspeelde ondanks de grondige reiniging in de tempel ;-).
    Nog even en dan lekker samen met het gezin trekken door Thailand!! Fijn om naar zoiets uit te kunnen kijken.
    Groetjes Patrice, van Erik en Alice

• 22 November 2013 - 09:22

Roos:

Je hebt er weer een prachtig mooi en lang verhaal van gemaakt. Het is wederom keuk te lezen hoe het je vergaat daar zo ver weg. Ook ik heb je gesproken toen ik bij John en Yvon was en vond dat super leuk. Ik ben blij dat het wat beter met je gaat. Geniet er nog van de komende weken en wacht je volgende verhaal af.