nog een kleine 2 weken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van patrice kodde - WaarBenJij.nu nog een kleine 2 weken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van patrice kodde - WaarBenJij.nu

nog een kleine 2 weken

Blijf op de hoogte en volg patrice

12 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Nou na een lange tijd weer even een berichtje. Het is een lang verhaal dus ik wens u succes :P. Natuurlijk hebben velen van jullie al op de blog van papa gelezen hoe het me vergaat maar toch nog maar even een update. Nu nog anderhalve week te gaan voordat ik voor sneeuwpop kan spelen. Wat is er de afgelopen tijd allemaal gebeurd?

Nou voor het ophalen moest ik zo ongeveer midden in de nacht opstaan…kwart voor 5 is toch best wel vroeg. Gelukkig ging er heel toevallig net een meisje naar huis dus konden we de taxi delen. Nou de airport is een soort puzzel en doolhof in een. Echt duidelijk staat niet aangegeven waar je moet zijn dus stond al 4 keer op de verkeerde verdieping te kijken totdat ik de gate gevonden had. Nou en dan duurt wachten lang. Ze waren geland en natuurlijk duurt het dan nog even maar wat kan dan een uur lang duren zeg. Het weerzien was natuurlijk erg fijn maar ook heel erg vreemd. Dat je familie is op de plek waar je woont en waar je gewend bent om alleen te zijn. Nou hun oplichting ervaring begon gelijk want de taxi´s reden alleen op commissie dus dat was even dubbel betalen. Eerst zijn we richting het hotel gegaan. Wat dan wel grappig is, is dat hun zich nog over van alles en nog wat verbazen terwijl dat voor mij gewoon normaal is. Bij het hotel konden ze nog niet inchecken dus hebben ze daar de bagage gedropt en gingen we naar mijn paleis om te kijken. Ik heb ze even het school terrein en het buurtje laten zien waar ik mijn dagen doorbreng. Toen weer terug naar hun hotel om in te checken en daarna even naar de Asiatique. Een leuke bazaar waar ze gelijk aan het shoppen gingen natuurlijk. ´S avonds ben ik weer naar me eigen kamer gegaan.

De volgende dag was alweer de liggende buddha aan de buurt haha. Hierna naar de weekend markt. Ja er moet natuurlijk wel goed gewinkeld worden. `s avonds zijn we naar de bekende skybar van de Hangover geweest. Was echt mooi om te zien. Wel kun je goed zien dat bangkok bij elkaar geraapt is en dat enig structuur in deel van de wereld moeilijk is om aan te brengen.

Hierna mocht ik bij hun op de kamer slapen omdat ik vanaf toen ook de toer zou volgend. De rit naar hun hotel is normaal een half uur maar als je in de file staat vanaf dat je weggaat tot hun hotel word het toch ietsjes langer. In totaal 2,5 uur onderweg geweest dus dat was weer hilarisch. We zijn China Town in geweest. Allemaal kleine kruip straatjes waar je van alles kan kopen. Daarna hadden we ontmoeting met de groep en gingen we eten op de boot..en tuurlijk was het eten lekker thais haha het zal niet.

Op kerstmiddag hebben we een bezoek gebracht aan het paleis, nou niets hier zit er zo goed en netjes onderhouden uit als het paleis. Toen weer met het bootje de rivier over, het meeste had ik op de vorige boottocht al gezien dus het was een beetje dubbel maar goed. Nou en toen moest oma op de fiets. Het eerste stuk dacht ik ik ga echt heeeeel hard op me plaat maar het ging goed. De fietsen waren erg goed want die hadden ze in nederland van de schroot gehaald en uit de gracht gevist dus de conditie vd fiets was super natuurlijk. De fietstocht was erg leuk want je komt op plekken waar je normaal echt niet komt. Je fiets nog net niet bij mensen door de keuken. De eerste avond dat ik weer in een heeeerlijk bed kon slapen en een lekkere en goede douch had.

De volgende dag gingen we naar de drijvende markt. Wat wel een nadeel is, is dat we heeeeel vroeg moeten opstaan. Maar dat terzijde, we gingen eerst met een bootje richting de markt. Je kan wel zien dat het heel toeristisch is, maar het is wel leuk om te zien. Nog een lokale vrouw vond me vader op een happy buddha lijken. Het was een hilarisch gesprek tussen die twee. Hierna gingen we naar de river kwai, sorry als ik het verkeerd schrijf voor de fanatiekelingen onder ons. De spoorlijn was een soort van oorlogsfilm meets disneyland. Er reed een vel gekleurd kinder treintje overheen. Dit was wel een beetje jammer, het haalde een beetje de sfeer weg.

2e kerstdag gingen we naar de oude hoofdstad van thailand. Hier was de grootste zittende buddha van thailand. Wel moet ik zeggen dat op een gegeven moment het wel minder indrukwekkend word. Het is absoluut mooi maar als je er al zoveel hebt gezien is het 20 minuten durende wauw moment wel wat minder. Ook naar een tempel geweest die ouder is dan de stad zelf. In de oorlog zijn er veel hoofden van buddha beelden afgehaald maar dit is niet meer te zien. Toen moesten we weer een eind in de bus en gingen we eten op een boot. Het was een soort van karaoke boot. Aangezien een paar uit de groep gingen zingen en de rest van de groep ging kijken zonk de boot letterlijk, ik zeg weight watchers momentje.

De volgende dag naar een lokaal schooltje geweest en gezien hoe de kinderen smorgens naar school gaan. Dit betekend eerst netjes in rijtjes het volkslied zingen. Ook nog weer een fietstochtje gedaan als echte topsporter en heeeel lang in de bus zitten.

Nou op naar de volgende dag richting de berg stam. Je zag hier hoe mensen leven. Hun zelf gemaakte vallen en ook un zelf gemaakte huisjes. En natuurlijk elk huisje gemaakt van takken en bladeren heeft een grote tv schotel nodig. Altijd handig om te weten om te weten of er nog eten je kant op komt lopen. Het uitzicht was erg mooi. Toen naar het opium museum, ik ga het niet uitleggen want ik wil niet dat jullie in slaap vallen. Het was behoorlijk saai en stond binnen 1 minuut en 12 sec weer buiten. Hierna naar het 3 landen punt en weer terug naar het hotel. ´s avonds met de hele groep met de Tuk Tuk richting de stad m wat te eten en er was een markt en natuurlijk moesten we van me vader winkelen, dus ja wat doe je dan?

Hierna op naar Chang Mai, op naar de witte tempel. Echt wauw wat ontzettend mooi en bijzondere tempel. Het is niet echt een traditionele tempel, je loopt door de hel en binnenin is het opgeschilderd als een soort stripboek maar van buiten is het super indrukwekkend. Wel was het mistig dus op de foto´s lijkt het meer of je in ijsland zit dan in Thailand. Hele mooie foto´s dus :).

De volgende dag was toch ook wel heel erg bijzonder. Zijn naar de olifantjes geweest. Echt super super leuk. Eerst konden we met de olifanten spelen. Je mocht op hun rug zitten, ze tilde je op met hun slurf, je kon ze aaien en voeren. En natuurlijk waren er ook een paar zo slim om niet te wachten tot ze gevoerd werden maar gewoon naar de bananen kraam toe rende haha leuk gezicht. Hierna was een olifanten show waar ze gingen voetballen en schilderen. Hierna nog een ritje gemaakt op de olifant. Echt een bijzondere dag. Was echt super gaaf.

Met oud en nieuw weer sportief geweest en gefietst. Hierna lekker gegeten met de groep en daarna naar de count down. De hele lucht hing vol met wensballonen. Van het vuurwerk hadden we wat meer verwacht, maar het was wel heel fijn dat ze er waren met oud en nieuw en natuurlijk ook met kerst.

De eerste dag van het nieuwe jaar de hele middag en nacht in de trein gezeten terug naar Bangkok. Er was nog een bitch fight in de trein tussen de mensen van de trein. Dus via deze weg wil ik jullie erg bedanken voor het vermaak in de trein. Ik vond het echt hilarisch.

Toen naar het zuiden zodat we nog ff lekker in de zon konden liggen. Ook konden we hier een beetje westers eten wat voor mij natuurlijk wel super fijn was en toen was zaterdag voor mij alweer de vakantie voorbij. Het is zo super snel gegaan maar ik heb er echt super van genoten!! Vond het super leuk om pap, mam en steef te kunnen laten zien hoe en waar ik leef en al die mooie dingen met hun te bezoeken. Het was een vakantie om met super leuke herinneringen op terug te kijken.

Het zijn nu nog de laatste loodjes. Ik ben echt mega druk voor school maar gelukkig nog een goede week tot me laatste dagje school. En dan is het ook mooi geweest. Bij iedereen is de moed er een beetje uit na de vakantie. Veel al gezien en nu nog druk aan school zitten dus iedereen vind het wel mooi geweest. maargoed na de laatste dag is de planning om nog even naar het zuiden te gaan, zodat het toch echt lijkt alsof ik in Thailand ben geweest en niet in ijsland.

Een lang verhaal dit keer. Nou tot snel iedereen.

Liefs

  • 12 Januari 2014 - 16:56

    Jelmaah:

    Wooo long story. Leuk bloggie hoor. Ga je er ook een over mij schrijven?

  • 12 Januari 2014 - 17:00

    Trudy Markerink:

    hoi patrice was weer een leuk verhaal.
    we zijn gisterenavond bij pa en ma geweest,
    ze zijn nog wel moe maar erg voldaan van de reis terug gekomen
    was weer weer gezellig dat ze er weer zijn ,nu jij nog de laatste lootjes he""
    groetjes en tot gauw xxx trudy

  • 12 Januari 2014 - 19:23

    Roos:

    Hoi meisje. Leuk verhaal weer en wat fijn dat jullie dat samen hebben mogen meemaken. Niemand neemt je dit nog af. Geniet nog even van je laatste loodjes en dan hup in de plain, even vliegen!!!! En dan zo in de armen van je vriendje Jelmer vliegen. Leuk vooruitzicht toch???? Tot snel en nog bedankt voor je belevenissen. Xxxxxx.

  • 12 Januari 2014 - 21:14

    Pap En Mam:

    Hee lieverd. Mooi verhaal hoor. En erg herkenbaar. We hebben een super tijd gehad samen met ons vieren. Dit nemen ze onsniet meer af. Nog eventjes volhouden en dan ben je ook weer te terug in ons koude kikkerlandje. Ik kan het maar niet warm krijgen hier. Dikke kus en tot gauw.

  • 15 Januari 2014 - 22:53

    Wilma Meijer:

    Wat leuk om jouw berichten te lezen. En wat een ervaring!
    Nog even en dan is het verleden tijd!
    Hoop dat het laatste deel van je verblijf ook een leuke/goede afsluiting zal zijn.
    Groeten,
    Wilma Meijer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Bali, Bangkok

Event Minor

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2014

nog een kleine 2 weken

12 December 2013

Eerst maand Bangkok

20 November 2013

Bangkok
patrice

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1091
Totaal aantal bezoekers 37604

Voorgaande reizen:

03 November 2016 - 10 Mei 2017

Consulaat Generaal in San Francisco

28 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Bali, Bangkok

04 Februari 2011 - 04 Juli 2011

going to londen

20 Augustus 2010 - 21 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: