Eerst maand Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van patrice kodde - WaarBenJij.nu Eerst maand Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van patrice kodde - WaarBenJij.nu

Eerst maand Bangkok

Blijf op de hoogte en volg patrice

12 December 2013 | Thailand, Bangkok

Geachte dames en heren van het koude Nederland

Nou hier maar weer eens een stukkie. Ben erg druk voor school ( ja echt ik doe hier nog wat) vandaar dat me stukkie ff op zich heeft laten wachten. Nou eerst over wat jullie ook allemaal uit Nederland meekrijgen. De onrust in het land..ik moet een beetje uitkijken wat ik er over zeg via deze weg. Alles gaat bij ons goed en is rustig maar het word sterk afgeraden om de stad in te gaan. Het is chaos en ze weten niet precies wat er nu allemaal gaat en kan gebeuren.

Nou we zijn de wereldwijde championship van het cheerleaden geweest. Was echt super leuk om te zien. Ze noemde het wel wereldwijd maar het was voornamelijk Azië dat meedeed en voor een paar Europese landen. Het was wel even of je in Disneyland was. De opening act was voornamelijk met allemaal pluche beesten en als echte volwassene is dit natuurlijk enig. Toen het koningslied werd gezongen ging iedereen staan en echt iedereen die kende het nummer. De meeste Nederlanders kennen de eerste zin van het volkslied niet eens.. leuk om te zien. Je had verschillende categorieën. Japan was echt goed, die meisjes werden nog net niet het publiek ingegooid. Ook is het natuurlijk altijd grappig om te zien als mensen met de kop vol op de mat klappen. Leedvermaak blijft toch het beste vermaak dat er is. Ook was er een open categorie. Dit was misschien nog wel het leukst. Er deed een gezien mee met een jongetje van een jaar of 4, bejaarde vrouwen die in split en spagaat gingen. Dus als oma jarig is weet ik al wat we gaan doen. Ook deden er dove kinderen mee. Dan moest je in handgebaren klappen. En die dove kinderen waar ook gewoon echt goed. Echt leuk om te zien.

Ook hier me eerst massage gehad. Was echt super. Wel vouwt die vrouw je dubbel als een loempia vel. Het was wel pijnlijk af en toen maar verder top dus voor herhaling vatbaar. Ook geloof ik dat ik een nieuwe aanbidster heb…Ze stond me te knuffelen als een klein kind en jaa ooh je haar is zo mooi en je ogen en je huid en je dit en je dat…ook wou ze nog op de foto, tja wie wil er nou niet met mij op de foto haha.

Ook in tijden eindelijk een goeie lunch gehad. We hadden fieldtrip van school..dit is niet echt spannend om te vertellen om de simpele reden dat het school betracht. Maar de lunch daar in tegen weer wel. Eindelijk een keer goed gegeten. Alles wat je maar kon bedenken was er. Top.
Mijn portemonnee is ook ff op dieet geweest met het bezoek aan een bazaar. Was echt super leuk en hing een super leuke sfeer. Gezellige restaurantjes, cafeetjes, winkeltjes. Dus natuurlijk heerlijk cocktailtjes gedronken, gewoon omdat het kan.

Het afgelopen weekend zijn we naar de stad geweest wat toch het stereotype weergeeft voor heel Thailand. Pataya. We hebben echt heeeerlijk gegeten dus we kunnen er weer even tegenaan. Lekker aan het strand gelegen. Lekker zonnen. Lekker aan de cocktails. Een weekend vol gezelligheid. Maar waar ik eigenlijk naartoe wou is het stereotype. We zijn een avondje op stap geweest. Door Pataya lijken de wallen meer een kinderspeelplaats. Overal langs de straat staan hoeren en echt van alle leeftijden en geslacht. She-males, 14 jarige, compleet opgemaakt, eruitzien als een zwerver. En wat loopt er tussen te zoeken en ik overdrijf niet, 180 jarige kerels. Echt gewoon te vies voor woorden eigenlijk. Toen we op stap gingen was het even zoeken naar een kroegje waar de hoeren je niet gelijk op je hoofd gaan zitten. Uiteindelijk hadden we een “normale” kroeg gevonden. Overal is live muziek. Dat is wel grappig alleen kan de helft van de mensen net zo goed zingen als ik dus dat is dan weer minder geslaagd maar oke. Overal zie je oude mannen waar 14 jarige meisjes (of misschien was het toch een jongen) tegen aan staan te rijden. Op een gegeven moment was er een jongen die wou de bh van een hoer los maken in de kroeg. Nou dat ging goed want naar een half uur was hij nog niet los. Echt een hele aparte wereld.

Op de terug weg naar ons luxe hotel zijn we een soort van uit de taxi gezet. We hadden een vaste prijs afgesproken en ineens stopte de chauffeur ergens. Hij zegt ja jullie moeten er hier uit maar we hadden geen idee waar we waren..voor 300 ipv wou hij ons wel ergens anders heen brengen. Nou dat hadden we snel bekeken we zijn namelijk de taxi uitgegaan zonder iets te betalen. Gelukkig zaten we dicht bij de hoofdstraat dus daar maar een nieuwe poging gedaan en toen voor 10 baht thuis gekomen. Nou dat scheelt toch weer.

Nou dit was het weer ff voor nu..me eerste maand in Bangkok zit er al weer op. De tijd gaat snel. Ik heb nog andere halve maand te gaan voordat ik alweer terug ben. Dus ik kom jullie alweer bijna vergezellen in de kou. Nou over een week komen pap, mam en steef op bezoek. Heb er erg veel zin in.

Nou liefs vanuit hier

xx

  • 12 December 2013 - 09:17

    Wendy:

    Lieve Patrice,
    Wat een wereld van verschil met Borne!
    Vind het erg leuk om jou verhalen te lezen.
    Zo te lezen gaat het goed met je, en verveel jij je geen moment.
    Het verhaal met de taxi, geweldig dat jullie zijn uigestapt.
    Weet zeker dat de chauffeur dit niet had verwacht.
    Ik werd ook ooit eens aangesproken in een ander ksnd door een Chinees.
    Ik was groot blond blauwe ogen, dus zeer byzonder.
    De chinees had een baby bij zich, die on mijn armen werd gedrukt voor een foto.
    Je raad het al, de baby kijkt me aan en werd geheel hysterisch.
    Als je straks terug bent zal het gezellig zijn als je eens op bezoek komt.
    Voor nu wens ik je nog een hele fijne tijd in Bankok, en wees voorzichtig!

    Dikke knuffel van Wendy

  • 12 December 2013 - 10:08

    Adri Kodde:

    Hoi Patrice
    Mooi dat je zo de tijd goed doorgekomen bent, kennelijk niet meer ziek; nog even en dan kunnen jullie samen nog wat van het land bekijken en dan hopelijk weer veilig naar Nederland
    groetjes bea en adri

  • 12 December 2013 - 10:29

    Jelmer:

    Gelukkig kom jij bijna thuis¤. Cool verslag

  • 12 December 2013 - 12:27

    Pap En Mams.:

    Hee meisje. Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt. Je schrijft toch weer andere dingen dan wij in onze gesprekken hebben. Nog even en ik kan je weer knuffelen. Tot heel gauw.
    dikke kus mams

  • 12 December 2013 - 12:33

    Lisette:

    Hi Patrice, Leuk om elke keer je avonturen te lezen. Geniet er nog even van zeker als je ouders komen. En succes met je schoolvakken.
    Groeten Lisette

  • 12 December 2013 - 18:05

    Roos:

    Hoi meisje. Idd fijn dat je je weer beter voelt en wat zeker heel belangrijk is dat je goed hebt gegeten. Maar wat een verhaal over die kinderen met die ouwe kerels. Vreselijk. Ik ben blij dat je het goed naar je zin hebt samen met de andere dames. En ja dat je daarnaast nog moet studeren............. Tja wat zal ik zeggen....... Nog een kleine week dan kun je lekker nog meer ontdekken van het land. Ik wens je dan ook een supertijd toe. Ook wens ik je fijne feestdagen toe en een knallende jaarwissling. Pas goed op jezelf en tot......... Lieve groet.

  • 13 December 2013 - 09:00

    Erika:

    Ha buufje,
    Zo te lezen heb je het nog prima naar je zin, fijn! Leuk ook dat je family er volgende week bij aansluit, er wordt druk voorbereid :)
    Vanuit hier al vast hele fijne, bijzondere feestdagen gewenst en we zien elkaar weer in het nieuwe jaar!
    Groet, ook van Han en kids, Erika

  • 13 December 2013 - 17:18

    Marcel Trudy:

    leuk weer wat van je te lezen , we hadden net vorige week wat op de Tv gezien over die jonge
    kinderen erg hoor .maar we hopen dat jullie het samen gezellig hebben straks we lezen het wel
    gr marcel trudy

  • 20 December 2013 - 12:09

    Erika:

    Ha buufje,
    ze zijn onderweg hoor!! Nog even en dan kan jullie vakantie beginnen. Geniet er van en hele fijne dagen :-)

    Erika.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Bali, Bangkok

Event Minor

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2014

nog een kleine 2 weken

12 December 2013

Eerst maand Bangkok

20 November 2013

Bangkok
patrice

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 37615

Voorgaande reizen:

03 November 2016 - 10 Mei 2017

Consulaat Generaal in San Francisco

28 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Bali, Bangkok

04 Februari 2011 - 04 Juli 2011

going to londen

20 Augustus 2010 - 21 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: