Eerste daagjes - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van patrice kodde - WaarBenJij.nu Eerste daagjes - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van patrice kodde - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes

Blijf op de hoogte en volg patrice

02 September 2013 | Indonesië, Denpasar

Nou daar zitten we dan weer, deze keer in het altijd zonnige Bali (sorry voor de achter blijvers :P). Het afscheid was als gewoonlijk niet leuk en ook had ik nog een lange vlucht voor de boeg.

De eerste vlucht ging naar Singapore.
Een tussenstop van 10 uur was een minder leuk grapje. Wel heb je veel te kijken, chinezen in hun sport en tokkie outfit maar wel met hoge naaldhakken eronder. Ook hello kitty shirts is er in overvloed.

Vervolgens op de door vlucht naar Bali. Je werd zeer hartelijk welkom geheten met het bord: drugs trafficing is sentence to death. Kijk dat is altijd een leuke binnenkomer, had er al helemaal zin in :). Naar de wisseltruc met de kofferbanden had ik eindelijk me koffer terug gevonden en op naar het busje van Stenden en naar het hotel.

Het hotel is prima, de kamers zijn groot en schoon, de airco doet het goed, er zit een zwembadje bij dus helemaal prima.

Zaterdag was een dag van boodschapjes halen, geen idee hebben van waar je mee bezig bent, geen idee waar je zit dus waar je heen moet en wachten op brakke mensen die wel de weg weten. Even lekker aan het zwembad hangen, de laatste roddels uitwisselen om vervolgens ´s avonds uit te gaan.

Op elke hoek van de straat word je drugs aangeboden alsof het de normaalste zaak van de wereld is. De politie staat er bij te kijken alsof er gratis M&M´s worden uitgedeeld. Het bord op het vliegveld word dus ten zeerste bij de locals na geleefd.

Het voordeel van de meeste kroegen op Bali is dat ze erg dol zijn op happy hours, daardoor is het happy 3 hours. Gunstig voor de portemonnee.Na een paar drankjes, een dansje, dronken mensen die je omver duwen en lekkere pizza was het voor mij wel tijd om naar huis te gaan. Om vervolgens de volgende dag te horen dat de overgebleven een overval hebben meegemaakt van een meisje wat naast hun stond en dat ze zijn beland in de onderground club van Bali. Dus weer uitermate jammer dat ik al die gezelligheid heb moeten missen maar je kunt niet alles mee maken. Wel heb ik er van mogen genieten dat als lopende attractie elke minuut van de dag wel iemand je probeert op te lichten dus dat heb ik dan wel weer mee mogen maken :)

Zondag kan ik verder vrij kort over zijn, niks gedaan.

Vandaag me eerste schooldag gehad, intro dag. De intro dag was beter geregeld dan de hele intro week op Stenden, Leeuwarden. Na opgehaald te zijn met het busje voor ons schoolreisje, komen we bij de campus. Als eerste was er een Balinese dans in traditionele kleding. Aangezien dit half uur zoooo vermoeiend was was het alweer tijd voor koffie break. Gelukkig maar want een half uur zonder koffie of thee overleeft toch niemand. Vervolgens werd in grote lijnen de inhoud van de minor verteld. Als je alles aanhoort en ziet weet ik steeds meer dat ut bij me past. dus goede keuze gemaakt.
De groepen werden verdeeld en er werd een rondleiding gegeven. Vervolgens werd er gegeten, en als grote groep levende attractie wouden de locals met ons op de foto. Als laatste waren er nog presentaties over de cultuur, het land, vrije tijds activiteiten en de taal.

Op het moment zit er verder nog vrij weinig in de planning. Morgen eerst naar school, om vervolgens in Kuta nog wat inkopen te doen, lekker aan het strand liggen en lekker wat eten.

Voor vrijdag me eerste surfles in planning. Heel erg veel zin in en ben benieuwd hoe vaak ik op me plaat ga. Maar dat horen jullie vast snel...

Veel liefs vanuit Bali en tot de volgende keer


  • 02 September 2013 - 16:26

    Ellen Assink:

    Zo te lezen heb je het wel naar je zin. Dat is fijn om te weten.veel plezier nog verder. Doei.

  • 02 September 2013 - 17:12

    Adri Kodde:

    Hoi Patrice
    Mooi dat je zonder al te grote problemen op Bali bent aangekomen. We ondertussen al gemerkt dat het niet alleen maar mooie stranden zijn. Pas goed op jezelf. Geniet van je verblijf daar.
    groetjes van adri en bea

  • 02 September 2013 - 17:15

    Wendy Haverkorn:

    Wat leuk om ke zo te volgen.
    William en ik waren voor een aantal jaren terug ook op Bali.
    Ze zijn er erg handig met het geld wisselen.
    Wij waren gewaarschuwd maar wilden het toch proberen.
    Ook ons hadden ze te pakken, terwijl we zo goed hadden opgelet.
    Tot de dag van vandaag weet ik nog niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen.
    Geniet van de (vrije) tijd die je hebt op Bali.
    Ik ga zeker jou waar ben je volgen.

    Dikke knuffel uit Borne van Wendy

    Ps de rekenmachines kloppen ook niet op Bali 5x4=12 ook dit doen ze in de wissel kantoortjes.

  • 02 September 2013 - 18:04

    Mam:

    Hee meissie. Super dat je weer een site bij houdt. Leuk voor iedereen om je zo te volgen. Ik heb je toch ook wel graag op skype kan ik je tenminste zien.
    Dikke kus pap en mams

  • 03 September 2013 - 21:18

    Trudy Markerink:

    hoi patrice
    fijn dat je goed bent over gekomen ,leuk verslag we blijven je volgen hoor veel plezier daar gr marcel trudy

  • 03 September 2013 - 22:33

    Jelmer9:

    Hey dame,

    Leuk om te lezen wat jou avondturen zijn in Bali!
    Ik denk dat je nog hele leuke dingen gaat meemaken. Ben benieuwd naar de rest vd
    verhalen.
    Kijk er na uit om weer te skypuh:-)
    Ik mis jou wel veel.

    Dikke kus en liefs uit NL

  • 04 September 2013 - 11:15

    Roos:

    Hoi meisje,

    Wat een verhaal zeg. Je maakt wat mee, toch? Wel weer leuk dat ik mee mag genieten van je avontuur. Idd pas goed op jezelf en veel succes.
    groetjes Roos

  • 06 September 2013 - 22:38

    Zier:

    Hey nichtje!

    Je maakt het wel weer allemaal mee daar! Gelukkig ben je een stoere chick!
    Succes met je studie daar! Veel plezier!

    Dikke zoen van hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 September 2013

Eerste daagjes

29 Mei 2011

bijna klaar

05 April 2011

05.04.2011

05 Maart 2011

05.03.11

08 Februari 2011

London 08.02.11
patrice

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 37605

Voorgaande reizen:

03 November 2016 - 10 Mei 2017

Consulaat Generaal in San Francisco

28 Augustus 2013 - 24 Januari 2014

Bali, Bangkok

04 Februari 2011 - 04 Juli 2011

going to londen

20 Augustus 2010 - 21 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: